مصاحبه با نفر اول کنکور کارشناسي ارشد حسابداري
حسابداران
مقاله , پروژه مالی , پایان نامه , نرم افزار حسابدای رایگان
سوال: آقاي وافي برنامه خود را براي مطالعه بفرماييد.


جواب: حدود ۹ ماه پيش از کنکور مطالعه را شروع کردم. به طور ميانگين هر روز ۷ ساعت درس مي خواندم. بقيه ساعات را به استراحت اختصاص مي دادم. زمان مطالعه را به يک و نيم ساعت تخصيص دادم. هر وعده يک درس را مي خواندم. به بيان ديگر هر روز سه درس مطالعه مي شد.. سعي مي کردم مطالب را خلاصه برداري کرده و در دو مرحله خود را با تست آزمون مي کردم. يک مرحله بعد از خواندن مطالب و مرحله بعد بعد از خواندن و اتمام سرفصلها.


سوال: از منابع مورد مطالعه خود بگوييد.

جواب: زبان را از کتاب آقاي اقوامي انتشارات سمت خواندم. تمام مطالب را مطالعه کردم .بسياري از کلمات آن را استخراج نمودم. ولي متاسفانه آن طوري که خواندم نشد.


سوال: از رياضي و آمار بگوييد.

جواب: رياضي را از کتاب محموديان خواندم. البته چون ديپلم من حسابداري بود و پايه رياضي قوي نداشتم کتاب آقاي صدقياني و نعمتي انتشارات سنجش تکميلي را مطالعه کردم.


آمار را از روي کتاب عادل آذر و منصور مومني خواندم(دو جلد).بسياري از سوالات تستي از آن آمده بود.البته کتاب تست آنها را نيز خواندم. در کنار آن کتاب رنجبران را با تاکيد بر روي تستهاي آن مطالعه کردم.


سوال: از منابع حسابداري مالي بگوييد.

جواب: در مورد حسابداري ميانه ۱ کتاب دکتر نوروش را خواندم. البته بعضي از مطالب غير ضروري را نخواندم. مثلا نسبتها

از نشريات سازمان شماره هاي ۹۴.۱۱۷.۱۲۶.۱۶۰ و ۱۷۵ را خواندم.زيرا در درس ميانه ۲ منبع خوبي در دسترس نبود.

در مورد پيشرفته ۱ هم کتاب آقاي همتي را خواندم.البته در مورد موضوعاتي نظير تسعير ارز و مشارکت ها جزوه دکتر خوش طينت به من کمک نمود.

پيشرفته ۲ را از روي کتاب آقايان دکتر سعيدي و عظيمي خواندم. البته بعضي از مطالب کتاب آقاي دکتر خوش طينت را هم خواندم. کتاب تستهاي ايشان را نخواندم زيرا احساس کردم بسياري از جوابهاي آن نادرست است.البته بعدها شنيدم در نسخه اصلاح شده آن اين اشکالات برطرف شده است.

از کتابهاي تستي کتاب آقايان دکتر مدرس و دکتر پارساييان را با تاکيد بر بعضي مطالب مثل مفاهيم نظري.درآمدها.سود سهام.اجاره ها و بدهي بلنمدت خواندم.بقيه مطالب در ايران موضوعيت نداشت.و لذا همه کتاب را نخواندم.

اجاره ها را از کتاب مباحث جاري آقاي همتي خواندم و همچنين فصل ۹ کتاب حسابداري مالي جلد اول تاريوردي را مطالعه نمودم.

البته از مجموعه کتابهاي تست کتاب آقايان دکتر عثماني و اسکندري مربوط به استانداردهاي حسابداري و نيز تستهاي سي پي اي آخر کتاب آقاي دکتر مردزاده و نيز کتاب تست دکتر نوروش و خانم غنيمي فرد را خواندم.

(توضيح من: از صحبتهاي ايشان چنين استنباط کردم که مطالب را گزينشي و به گونه اي خوانده اند که بهترين کارايي را داشته باشد. به نظر مي رسد اين ضعف کم و بيش در کتابهاي مالي ما وجود دارد که همه مطالب در يک سطح ارائه نشده اند.)



سوال : در مورد منابع مورد مطالعه خود از حسابداري صنعتي بگوييد.

جواب: صنعتي ۱ را ا ز کتاب دکتر عثماني خواندم. صنعتي ۲ را روي کتاب سنجش تکميلي خواندم. البته نشريه ۱۳۱ سازمان دکتر شباهنگ را هم خواندم.

از مجموعه تستهاي صنعتي هم کتاب آقاي مصدر و کتاب آقاي اسکندري مطالعه نمودم. جزوه هاي دکتر عثماني از آن جهت به من کمک نمود که توانستم با اصطلاحات بکار رفته در کنکور آشنا شوم.


سوال : در مورد منابع مورد مطالعه خود از حسابرسي بگوييد.

من درس حسابرسي را خيلي زود شروع کردم ولي نتيجه مطلوبي نگرفتم. کتابهاي سازمان را نيز منبع خود قرار دادم. بعضي از استانداردهاي حسابرسي مثل گزارشها و نيز بعضي از مطالب کتاب آقاي اسکندري را هم خواندم.(توضيح من: به نظرم فرار بودن مطالب حسابرسي اين نکته را ضروري مي سازد که مطالعه آن به ماه هاي آخر موکول شود)



سوال: آيا منبع ديگري هم مورد نظر شما هست.

جواب: من تستهاي حسابداري دولتي آزمون ارشد مديريت را خواندم. زيرا بر طبق آمار من ۷ سوال مطرح شده در آزمون سالهاي قبل همه از ارشد مديريت انتخاب شده بودند. البته کتاب دکتر باباجاني را به علت علاقه ام خوانده بودم.
از مجموعه قانون تجارت هم بخش مربوط به بازرسي را خواندم.



درصدهاي آقاي وافي :o

حسابداري مالي 100
رياضي و آمار 96
صنعتي 82
حسابرسي 68
زبان 18


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها